I

Hilma tuli tänään kylään. On ke-iltaan asti. Olen onnesta pyöreä. Minulla on siis kissa - vaikka vain hetken! Päivällä oltiin ihan normaalisti - Hilma kotiutui tosi nopeasti. Ilta on mennyt ohjelmalla: minä majoitun nyt syliin, neulo sinä, mutta älä liiku!

222889.jpg

Päivällä. Kummallinen kissa siinä mielessä, että ei mene ikkunalaudalla katsomaan pikkulintuja, vaikka oikein varta vasten raivasin tilaa sinne ikkunalaudalle... Entinen kissa, Juulia, valloitti aina koko ikkunalaudan...Oli kyllä muutenkin "leveä" persoona.

222890.jpg

Illalla. Kuva otettu yhdellä kädellä jostain niin korkealta kuin käsi yltää...oman sylin yläpuolelle... Kissa siis vankasti sylissä - ihanaa! Samalla voi ihan hyvin neuloa, mutta en ole voinut (ennen kuin häädin kissan ja tulin tänne koneelle): 1. lukea blogeja 2. hakea kaapista suklaata 3. yrittää etsiä neuleen ohjetta, joten toivottavasti muistin oikein 4. etsiä tippunutta puikkoa, joten tein neljällä 5. vastata puhelimeen (oli vain lehtimyyjä - tod.näk. -  tuntematon nro).

II

Tänään siis oli Keuruun historian ensimmäinen neuletapaaminen. Meitä oli kolme: Taija, Henna ja minä. Kamanan kahvilan pitäjä kävi kyllä moikkaamassa ja ihmettelemässä ("Täällä siis kudotaan") ja muutama mummo kehui meitä ahkeriksi. Oli tosi kiva tutustua uusiin ihmisiin, vaikka hieman jännitti etukäteen. Toivottavasti saamme joskus uudenkin tapaamisen aikaiseksi. Taijan on hankalampi päästä pitkästä matkasta, mutta Henna + minä ja ehkä muitakin....Miimu? Yksi kaverini olisi ainakin myös innokas!

III

Ongelma. Huushollissani on Metro-merkkinen ilmastointilaite. Se ottaa lämpimän ilman talteen ja lämmittää sillä veden. Nyt pari viikkoa, aina välillä, se vehje on pitänyt kummallista, joskin vaimeahkoa ääntä. Viime yönä se villiintyi. Vesi on yhä lämmintä (onneksi), mutta heräsin kovaan ja outoon ääneen. Ikään kuin palovaroitin (tai vanhan aikainen herätyskello) soisi muutaman paksun oven takana. Naapurin mies kävi kuuntelemassa ja käski soittaa isännöitsijälle. Alkuillasta yhtäkkiä koneen ääni oli taas ihan normaali, kunnes äsken se kesken kaiken alkoi taas metelöidä....

Aina kun minä vien jonkin vempeleen huoltoon tyyliin:"tämä pitää sellaista ja sellaista ääntä", ko. kone toimii ihan normaalisti huoltomiehen läsnäollessa (paitsi kerran autosta oli hajoamassa virranjakaja, ja minä olin oikeassa). Joten kaiken varalta fiksu niksipirkka-naisemme keksi loistoidean!!! Otin digikameran videotoiminnolla "kuvaa" tästä oudosta äänestä! Nyt mulla on todistusaineistoa :)