Se aika vuodesta on pahimmillaan. Tai vuoden pahin aika on nyt. Minulle siis. Inhoan marraskuuta. Tänä vuonna näytti niin lupaavalta, kun oli lunta, pakkasta, valoa. Mutta sitten ne katosivat. Tällä viikolla olen joka ilta ottanut nokkaunet (kello soimassa etten nuku suoraan aamuun...). Silti aamuisin minä, maailman aamuvirkuin ihminen olen aivan lähki-puhki-poikki ja tööt. Aivot eivät toimi. Puhun sekoja (no, tätä kyllä teen normaalistikin). Unohdan asioita vielä normaalia enemmän. Kuljen ees taas koska en muista mitä olin tekemässä. Ja nukun. Ihan hirmuisesti. Pitää varmaan ottaa CSI nauhalle ja katsoa viikonloppuna valoisaan (joo, valoisaan...) aikaan.

The time of the year is at its worst. Or the worst time of the year is right now. For me that is. I detest November. This year everything seemed so promising, there was snow, light and frost. But then they disappeared. This week I've taken a nap every single evening (I do have the alarm clock set, so that I won't continue 'till the morning....). Still in the mornings I, the early riser of the world, am dog-tired. My brain doesn't work. I talk weird stuff (well, actually I do this all the time). I forget things even more than normaly. I walk to and fro as I don't remember what I was doing. And I sleep. A lot. I suppose I'll have record CSI tonight and watch it at the weekend when I'm home during day time - light!.

Äsken muuten heräsin sohvalla ennen kännyn hälytystä, kun aivot reagoivat tikkana telkkarista kuuluneeseen avainsanaan:"Queen Victoria wore alpaca coats." Ja toden totta, BBC Prime ja Houses behaving badly esittelivät muutaman uskomattoman söden alpakan.

Tonight I woke up on the sofa before the alarm, as my brain reacted amazingly fast to a key word heard on the telly:"Queen Victoria wore alpaca coats." And what a wonder, BBC Prime and Houses behaving badly presented a couple a incredibly beautiful alpacas.

Voi miksi tämä ei voinut jatkua? Why couldn't this have continued?

280116.jpg

Yksi vaivainen Tuomastilkku valmistunut.... ja niitä tumppuja ei aloitettu tänäänkään, kun ulkovalvonnassa oli kostean kylmä ja piti keskustella lukiolaisten kanssa tupakoinnista... tylsää.

And louzy square for a quilt knitted... and the mitten didn't get started today either because when I went outside to the school yard to supervise the break, it was humid and cold and I had have some serious talks about smoking with the senior high students.... boring...