Joo, loma alkoi aurinkoisesti. Ajelin aamulla Jkylään (olin ahkera ja kävin ensin tarkistamassa ilmanpaineet) ja tuhlasin ensin koulun rahoja (kirjoja koulun kirjastoon) ja sitten urakalla omiani. Ensin ihan tavanomaista tyyliin pari kerää 7veljestä (sitähän aina tarvitsee) ja naamarasvaa ja rintaliivejä. Minkä ihmeen takia maailmassa ei enää tunnu olevan muita kuin topattuja rintsikoita??? INHOAN niitä. Ne on kuumia ja kutittavia, ja mulla on kyllä toppausta ihan riittävästi omastakin takaa. Ne ainoat toppaamattomat on yleensä kaameita mummomalleja tai sitten tosi koruttomia. Minä olen nainen ja tarvitsen pitsiä. No, löytyi lopulta kuitenkin.

Eilen illalla olin kaivanut netistä ohjeen siihen ihanuuteen, jota olen täällä blogissanikin useampaan otteeseen kertonut kuolaavani. Ja varsinkin kun näin sen melkein valmiina Pirrellä, minunkin on ihan pakko saada langat ja tehdä se. Löysin siis ohjeen (englanniksi) ja tänään kävin Pikkulinnasta hakemassa langat. Tietenkään siellä ei ollut juuri sitä mitä halusin (tai oli mutta liian vähän ja väärän värisenä). Mutta erittäin ystävällinen ja palvelualtis myyjä keksi sopivan korvaavan ratkaisun:"kun meille tuli väärää väriä, joka pitäisi palauttaa ja se varmaan sopisi sulle, jos vaan löydetään toinen sille kaveriksi". Siis autuaan, taivaallisen ihanaa VIHREÄÄ (kenellehän tämä mahtoi tulla yllätyksenä...) ja sille LÖYTYI kaveriksi sopiva toinen vihreä, ei tosin ohjeessa mainittua alpakkaa, mutta yhtä hyvää ja taatusti yhtä kallista.

42794.jpg

Oikean puoleisen väri ei oikeasti ole noin kultainen ja kimalteleva - salaman syy. Älkää vaan kysykö paljonko mulla meni (omaa) rahaa tänään!!! Onneksi ei ole miestä, joka voisi ehkä mahdollisesti saada hepulikohtauksen sen summan kuullessaan. Asiasta tuhanteen, kaverin mies oli mennyt ja ostanut veneen (tai puolikkaan) - kaverini sai sen hepulikohtauksen. NYT äkkiä se virkattu pontso Maijasta valmiiksi, ihan varmasti saan huomiseksi valmiiksi, oikeastaan se on tosi nopea tehdä, on vaan jotenkin venynyt... Sitten saan koskea näihin!