Se nettihomma olikin sitten isomman luokan ongelma, ei vain minun. Mutta olisivat voineet laittaa nauhoitetun tiedotteen asiakaspalvelun numeroon...

Eilen päätin tehdä, eka kertaa aikoihin, jotain ufoille. Valkoinen pitsijakku ja ristipisto. Siis päätin. Kävelin työhuoneeseen, nostelin kassit esille ja huomasin myös hyllyllä olevat käsityökirjani. Jäin selailemaan yhtä. Kannoin kassit ja kirjan olkkariin, mutta meninkin makkariin etsimään paria lankaa. Kohta etsin myös laajan valikoiman erikokoisia puikkoja ja koukkuja (mihin piruun olen kadottanut kolmosen bambupyöröni???). Koko illan ufot pyörivät jaloissa, mutta en niihin edes vilkaissut..... Sen sijaan taidan alkaa tehtailla mmufoja - making more ufos...

Yesterday I decided (first time for a long time) to do something about the ufos. The white lacey thing and cross stichting. I walked into my study, picked up the bags and noticed my crafts books. I started leafing through one book. I carried the book and the bags into the living room, but went into the bedroom to look for some yarn. Soon I was looking for a wide variety of different size kneedles and hooks (where the he... have I put my 3 mm bamboo 80cm round kneedle??). The whole evening the ufos were beside my feet, but I didn't even glance at them.... Instead I think I'm makin mmufos - making more ufos....

Huivivaihdossa Jaana toivoo saavansa talviseen arkikäyttöön ei-villaisen kaulahuivin. Aivonystyräni pyörittelivät tätä mielessään pari yötä, ja nyt on sitten tehty kohtuullisen monta malli/testitilkkua. Kaulahuivin vaikeus on samalla sen kiehtovin osa. Eli miten tehdä huivi, joka olisi molemmilta puolilta hyvän näköinen? Harvalla ihmisella kaulahuivi talven lumimyrskyssä pysyy siisti aseteltuna oikea puoli päällekkäin... Yhtä testitilkkua olen nyt jatkanut jonkin verran isommaksi. Kaulahuivi siitä tulee, mutta en vielä tiedä lähteekö se vaihtoon vai jääkö itselle tai mahdollisesti joululahjaksi...

We have agreed on a scarf exchange (the scarves should be ready by the end of August). Jaana is hoping to get from me a everyday scarf for winter, not woollen. My brains have been reflecting this for a couple of nights, and now I've made quite a many test works. The problem and the fascination with long (not triangular) scarves is that they should look pretty on both sides. Not many people manage to wear their scarf tidily through a wintery snow storm.... I now have one bigger test thing. It will be a scarf, but I'm not sure yet if it will be the excange one, or stay at home with me, or be somebody's Christmas present...