Kiitos kaikille kodinkonekatastrofiin kommentein osallistuneille! Isrik! Ilman sinua ei vakuutusyhtiö olisi välähnyt minulle ollenkaan mieleen.... Tosin kun kone oli noinkin vanha, 17v. (kaivoin asunnon alkuperäisomistajan esille ja soitin ja kysyin), ei omavastuun jälkeen jäänyt enää mitään korvattavaa. Mutta tulipahan kysyttyä!

Sitten tietysti menin ostoksille ja pahkailin, että olenko kallis-sähkö-kuluttajatietoinen vai ihana-iso-pakastin-mahtuu-marjat..... Päädyin jälkimmäiseen. Eli yhä edelleen iso jää-viileäkaappi ja erillinen iso pakastin. Eihän semmoiseen jää-pakastinkaappiin olisi mahtunut kuin pieni osa mun marjoistani. Ja sapuskoista. Yhden hengen huushollissakaan ei haluta syödä kaalikeittoa koko viikkoa joten pakastan aina osan. Kauniit, valkoiset, puhtaat, hiljaiset, nätit, ja kalliit. Tai ei niin kalliit kuin olin varautunut. Kotimaiset, takuu 3v. En mene enää Jkylään ja rättikauppoihin. Huomenna menen kyllä ruokakauppaan, kampaajalle ja verenluovutukseen.

Noro on nyt sitten valmis! Ja koekäytetty jääkaappiostoksilla. Hyvä, mutta löystynee käytössä, eli ehkä joskus pitää lisätä pieni kuminauha alareunaan.

316381.jpg

Salama hieman haalistaa värejä, jotka ovat aivan älyttömän ihanat! Toiseen kertaan neuloessani näin vielä millaiset värit kummassakin kerässä oli, joten jätin pienen pätkän kohtuullisen tasaharmaata-tummansinistä pois välistä. Ensimmäinen "pipo" ikinä, josta tykkään (tai no, 80-luvulla oli sellainen inka-korvaläpällinen ruskea-valkoinen josta tykkäsin) ja joka ei näytä ihan idiootilta mun päässäni (tai pää ei näytä idiootilta pipo päässään).

Ohje: IntervweaveKnits winter 2006, isompi koko
Lanka: Noro Kureyon väri 163, kulutus 76g
Puikot: 4mm (sukkapuikot ja 40cm pyörö)

Päälaen tupsukan tein ohjeesta poiketen i-cordina (josta minä tunnetusti tykkään!!!). Kylläpäs tossa kuvassa mun hiukset ovat punaiset....No, huomenna ovat vielä punaisemmat :)