Olen asunut Keuruulla nyt 6½ vuotta. Sinä aikana minulla on ollut kolme omalääkäriä. Ensimmäinen oli oikein suuuuuuurella rahasummalla valtakunnallisesti hyvästä asiakaspalvelusta palkittu - emme tulleet toimeen, tai ainakaan hän ei minun vaivoihini uskonut (koska en ollut mummeli?). Niska-hartiaseudun vaivat varsinkin saivat hänet toteamaan jotain äkkinäisesti, ja se siitä. Kävin siis hierojalla omalla kustannuksella. Hänen puheistaan ei aina tiennyt, oliko hän tosissaan, vai heittikö vain vitsiä? Toinen (nainen) oli minulla vain reilun vuoden, ja oli tosi kiva, tosin en joutunut testaamaan hänen suhtautumistaan niska-hartia-hieronta-linjaan. Nyt uusin oli suorastaan kummallinen - osittain positiivisessa mielessä. Ei suostunut antamaan tuleduskipulääkekuuria (jonka tiedän kokemuksesta tehoavan, jos otetaan tarpeeksi ajoissa, myöhemmin sillä ei enää ole mitään vaikutusta), vaan ehdoin tahdoin halusi antaa minulle lähetteen fysioterapiaan (=hierojalle)... JIHUU! Tosin kävisin siellä muutenkin, nyt vain huomattavasti tiuhempaan tahtiin. Siis neulontaahan en jätä tänä aamunakin neuloin taas kielistudiossa abien kuunnellessa viime syksyn ylppäriä.

Ihmiset ovat joukolla kertoneet omituisia tapojaan. Minua ei onneksi ole kukaan heittänyt ko. meemillä, sillä teidän tapojanne luettuani joudun toteamaan, että minulla on niistä suurin osa, plus vielä iso joukko lisää.... Olen aina tienny olevani outo, mutta nyt tuli vahvistus. Yksi omituinen/raivostuttava tapa tai oikeastaan ominaisuus on kuitenkin pakko kertoa. Oppilaani vihaavat minua aina aamuisin, erityisesti maanantai-aamuisin. Olen älyttömän aamuvirkku. Eli pomppaan useimpina aamuina ylös kuudelta, pari minuuttia ennen kellon sointia ja olen heti tosi pirteä! Ja raivostutan kaikki ihmiset ympärilläni. Lapsena isäni sanoi, että olen kuin radio, joka käynnistyy napista painamalla, ja veljeni taas on kuin vanhanaikainen putkiradio, jonka pitää ensin lämmetä.

Blogini 10 000. kävijäkin löytyi. Hän saa joskus, toivottavasti vielä tällä viikolla pikkupaketin piristämään talvipäivää. Kerron siitä sitten.