Lankaa, lankaa ja lankaa...-blogin Katri heitti minulle R-kirjaimen. Paha. Aikoinaan peruskoulun ekaluokalla kauan, kauan sitten minulta puuttuivat sekä ylä- että alaetuhampaat yhtäaikaa - en osannut sanoa ärrää. Toisaalta sain käydä tosi kivan puheopettajan luona. Vieläkin tiettyjen äänteiden seurassa ärrä on minulle hankala. Toisaalta oppilaita voi aina rohkaista ranskan tunneilla, että jos minä, ärrävikainen päädyn ranskanopeksi, niin kyllä tekin selviätte!

Eli kommentoi tähän loppuun ja minä annan sinulle kirjaimen. Sitten kirjoitat blogiisi 10 sanaa jotka alkavat kyseisellä kirjaimella, lisää myös selostus mitä kyseinen sana sinulle merkkaa ja miksi.

1. Rakkaus. Sitä kaipaa ja joskus saakin. Mutta ei mitään liian tukahduttavaa.
2. Raha. Tarpeellinen paha. Joskus kivaa, kun saa lankaa, joskus hankalaa kun joutuu maksamaan vaikka mitä visalaskuja...
3. Ryhti. Minulla on lievä skolioosi ja huono ryhti. Olen kateellinen ylväille ja ryhdikkäille ihmisille.
4. Riemu. Elämässä pitää olla riemua ja riehakkuutta sopivasti. Ilot eivät tunnu iloille jos ei ole suruja, mutta ei arkikaan tunnu miltään, jos ei ole vähän riemua.
5. Raidat. Rakastan raitoja. Paidoissa, sukissa, lakanoissa, verhoissa, pöytäliinoissa, matoissa...
6. Ruoka. Rakastan syömistä, mutta ruoanlaittajana olen kohtuullisen surkea. Tykkään kokeilla kaikkea uutta, mutta nirso mahani (ja nenäni - menee tukkoon joistain mausteista) rajoittaa. Herkuttelija, suklaa- ja jätskihirmu.
7. Ranska. Ykköskieleni on englanti (koulutuksen puolesta) mutta suuri rakkauteni on ranska. Se on kieli, josta löytää aina jotain uutta, jonka kielioppi on kuin salapoliisiromaani.
8. Roippeet ja rojut. Niitähän minulla piisaa. Pitäisi muuttaa säännöllisin väliajoin, jotta rojupaljous pysyisi jotenkin kurissa. Viimeaikoina on esiintynyt paitsi lankahamsterin, myös "tämähän-voi-joskus-olla-vielä-hyödyllinen"-hamsterin oireita.
9. Ropina. Tykkään kaikista vuodenajoista. Inhoan loskaa ja hellettä. Tänä kesänä olen kaivannut suunnattomasti sateen ropinaa peltikattoon. Just nyt ukkonen jytistää sen verran, että pitäisi kai laittaa kone kiinni.
10. Raasteet. Olen ruokavalioni puolesta aikamoinen kani. En puhtaasti kasvissyöjä, tykkään kanasta ja kalasta. Mutta raasteet, salaatit ja marjat ovat ihania.

IK:ta olen lukenut yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Varsinkin tuo syksyn lehti iski jonnekkin syvälle aivorunkoon. Mielettömiä, ihania, toteutettavia herkkuja. Pahus, entiset on ensin saatava valmiiksi (huomenna voi varmaan ainakin osan aikaa neuloa, kun on vaikka mitä kokousta ja tiimityötä). Sitten haluan ehdottomasti tehdä Kirin, mutta sen rinnallahan voi tehdä muutakin...Mitkä kangaspuut? Mikä nypläystyyny?