Sekä hyvää, että ei niin hyvää. Tilasin tiistaina Woollyworkshopista Zephyriä MysteryStolea varten - lanka tuli tänään!!! Täältä tilaan ihan varmasti vielä tulevaisuudessakin. Mutta on se ohutta - siis kyllähän sen periaatteessa tiesin, mutta se vaan ei jotenkin mennyt sinne ymmärryksen puolelle perille.... Yksinkertaisena... Pitää kohta tehdä pari mallitilkkua.... Jospas ehkä sittenkin tilaisi pari vyyhteä merinosilkkiä ja tekisi kaksinkertaisena.... Katsotaan. Väri on Ruby.

Both good and not so good. I ordered Zephyr from the Woollyworkshop for the MysteryStole  on Tuesday - the yarn arrived today!!! I'll certainly order some more in the future from this place. But it's thin - well, I basically knew it, but the knowledge just didn't come through to the bottom of my brain, to my understanding.... In single thread.... I must do some swatching in a minute.... But what if I ordered a couple of skeins of Grignasco and knitted it double.... We'll see. The colour is Ruby.

696523.jpg

696524.jpg

Nämä tuli tilattua ihan muuten vaan kun olivat niin söpöjä.
These I ordered just because they were so cute.
 
Se ei niin hyvä. No, positiivista ja kaikesta päätellen ihanaa on, että jotain valmistui ja ryhtyy just kohta pingottumaan - jonnekkin - ei ole mattoja näin kesällä, varapatja taitaa olla liian pieni, eli ehkäpä nukun ensi yönä pingotuksen päällä :) Mutta ne helvatun helmet... Eivät ne ole minua varten. Ok, tämä oli ensi kokeilu ja tein taatusti kaikki mahdolliset vasta-alkajan mokat. 1. liian pieniä helmiä - eivät erotu 2. liian pieniä helmiä - reikä keskellä puolessa helmistä liian pieni 3. liian vähän helmiä - eivät erotu 4. helmien kiinnittäminen on hiiiiiidasta ja niskavaivoja aiheuttavaa.
 
Ensin olin valmis luopumaan helmistä tuon Stolen kohdalla, mutta ehkä sittenkin, jos ne olisivat vähän näkyväisempiä ja vähän iso reikäisempiä....
 
The not so good part. Well, actually positive and even brilliant is that something got finished a moment ago and is about to go blocking - somewhere - it's summer so I don't have any carpets on floors, my spare matress is probably too small so I'll perhaps sleep on a blocking tonight :) But the bl.... beads.... They aren't for me. Ok, this was my first ever experiment with beads and I definitely made all the beginners mistakes. 1. too small beads - you can't see them 2. too small beads - the whole in them was too small in half of them 3. too few beads - you can't see them 4. knitting (or rather crocheting) them was soooooo slow and caused neck pain.
 
Stole and beads...... Don't know.... Maybe if they're bigger....