Tietysti minun pitää kuulua jengiin, joten tässä:

69917.jpg

Saunasukat Ullan ohjeella. Lankana lehmuksen vihreä Nalle - kerrankin kuvassa on suurinpiirtein oikea väri - johtuu varmaan luonnon valosta, tänään tuota taivaan mollikkaa piisasi. Lankaa meni noin 80g. Koska käsialani on tiukka, valitsin hieman isommat puikot eli nro 3. Muuten taisin mennä aikalailla ohjeen mukaan, mikä sukkien suhteen on minulle harvinaista. Tein jopa vahvistetun kantapään, jota en yleensä tee. Paksusta kantapäästä ei ole hyötyä, kun sukat hajoaa päkiästä. No, vaihtelu virkistää, ja se on kyllä minun mielestäni aika nätti kantapää. Erityisesti tykkäsin tuosta valepalmikosta - sitä tulen ihan varmasti käyttämään muihinkin sukkien varsiin. Ja lehtikuviot ja pitsithän tunnetusti saavat minun sydämeni laukkaamaan... Eli aikas täydelliset sukat.

69918.jpg

Tästä kuvasta näkyy, että näitä ei tosiaankaan ole vielä höyrytetty ja nämä ovat minulle hieman isot. Mutta tarkoituksena onkin antaa nämä lahjaksi nyt Vapun tienoolla. Kunhan vain saan ne postiin kohti Mikkeliä.

Mitäs nyt? Olen selaillut A Gathering of Lace -kirjaa enemmän kuin paljon. Selaillut on oikeastaan väärä sana, olen lukenut sitä sanatarkasti. Ja huomannut vakavan puutteen n. 15 kilon lankavarastossani: minulla ei ole ohutta villalankaa! Huomenna en kerkiä asiaa korjaamaan - ihan hullu päivä tiedossa, mutta ehkä tiistaina. Tosin kyllähän minun jotain täytyy tänä iltanakin tehdä! Mutta ei sitä valkoista Tennessee-pitsiä - ei iske. Jotain.