Erilainen päivä kuin eilen. Neulomaan en ole ehtinyt, mutta aion kohta neuloa koululla Potkiaisissa. Pakko on mennä, kun olen kakkosten valvoja ja siellä joudun kuuntelemaan sisäpiirin vitsejä joita en ymmärrä - eli hyödynnän ajan neulomalla :)

Sain tänään kirjeen tädiltäni, josta en ole kuullut liki kymmeneen vuoteen. Kirjeessä oli mukana kirje vuodelta -74 (olen ollut neljä vee) ja valokuva jostain ihan 50-luvun alusta. Valokuva oli minulle tuttu - minulla on se, koska olen "ryöstänyt" isältäni kaikki äidin vanhat valokuva-albumit. Mutta vien kuvan veljelleni, jolla sitä ei varmaan ole. Siis äiti lapsena sisarustensa kanssa perhepotretissa. Ja kyllä, olen yhä edelleen suorastaan ahdistavan paljon äidin näköinen.

Mukana oli myös siis kirje. Kirjeen oli kirjoittanut (käsin tietenkin, käsialalla, joka tuntui hirmuisen omalta) oma äitini (joka on siis kuollut jo 27 vuotta sitten) omalle tädilleen. Ei voi mitään, mutta itku pääsi. Minulla ei ole mitään äidin kirjoittamaa, eikä mitään, missä hän kertoisi millainen minä olen äidin silmissä. Pitäisi mennä tädin luona käymään (kesällä?) ja kysellä enemmänkin, mitä äiti ajatteli minusta, millainen äidin odotus ja synnytys olivat jne. Herkkä hetki.

Mutta pari kuvaa, meidän huushollin edes menneistä kissoista. Ensin todiste, että kissa mahtuu lasipurkkiin. Tässä kuvassa Juulia oli ehkä noin vuoden ikäinen.

393858.jpg

Kuvat ovat skannattuja, siksi vähän oudot värisävyt... Ko. lasipurkki löytyi myöhemmin sirpaleina - ei tainnut kissa enää mahtua... Ja ei, kuvassa ei ole käytetty mitään kissan pakotuskeinoja, ihan vapaaehtoisesti se tuonne änkesi :)

Hoidossa isäni luona. Vasemmalla Juulia (norjalainen metsäkissa)  ja oikealla Touho (sekarotuinen, mutta super-hyperkarvainen), vanha ja äkäinen leikattu kolli, joka loppujen lopuksi joutui alistumaan Juulian hellyyden osoituksille. Ja ei, kuvaa ei ole lavastettu. Sauna oli kissojen pakopaikka, kun ne kyllästyivät koiranpennun (joka on vielä hengissä, mutta vanha ja arvokas herra) rellestykseen.

393857.jpg

Hyvää ystävänpäivää kaikille lukijoille!