MysteryStole3 houkutteli. Liityin. Ajattelin tekeväni ilman helmiä. MysteryShawl3:n viimeisessä vinkissä oli helmet. Mistä ihmeestä tämä helmipaljous? Enhän minä ole koskaan tykännyt helmistä? Tai mistään kimaltelevasta? Unohdetaan koko juttu.

Viime yönä. Uni nro 1. MysteryShawl3 - josta muuten vinkki numero 3 valmistui äsken - pyöri unissa. Rakastan huivin tummaa vihreää. Hei! Äkkiherätys keskellä yötä - mullahan ON tummanvihreitä helmiä - ne ainoat joita mulla on - ne viime talvena ostetut, hanskoihin suunnitellut.... Laajan ja monipuolisen varaston omaamisen hyvä puoli tuli jälleen todetuksi.

MysteryShawlin ohjeessa neuvotaan katkaisemaan lanka, pujottelemaan helmet ja jatkamaan päättely/helmikerroksella. MysteryStolessa taas helmet pujotellaan virkkuukoukun avulla neulomisen yhteydessä. Voisinkohan tehdä tuon jälkimmäisen, en halua katkaista lankaa. Sopiva virkkuukoukku löytyy (itseasiassa mulla on jostain käsittämättömästä syystä kolme kappaletta 1,25 koukkuja) ja systeemi tuntuu toimivalta.

Uni nro2. Oikeasti tämä uni olisi kuulunut Juhannusyöhön, mutta.... Olin töissä, mutta en töissä. Olin siellä käymässä ja selittämässä kamalasti jotain. Olin viimeisilläni raskaana. Ja jostain ilmestyi lapsen isäkin: liikunnanopettaja, 29v ja kymmenen vuotta minua nuorempi. Tulkintaa: jos hän on 29v ja -10 verrattuna minuun, tämän (jos tämä tapahtuisi ihan oikeasti, jos uskoisin enneuniin) täytyisi tapahtua kahden vuoden päästä. Jos hän on liikunnanopettaja, meidän liikunnanopettaja vaihtuu, koska selvästi hän oli samassa työpaikassa. Ihan kivan oloinen ja onnellinen. Siis se mies. Minä vain puhuin ja puhuin enkä edes muista mistä.