Minulla oli (on?) sukkaprojekti. Tee kaverin 70v. isälle sukat. En ole koskaan edes nähnyt tätä miestä. Eka yrityksellä sukan varsi ei mahtunut edes minulle - purkuun. Toka yrityksellä sain tehtyä toiselle kaverilla sukat (koko 39) ja nyt toivottavasti mahtuu ja kelpaa.

55493.jpg

Online Supersocke, puikot 3½, lankaa meni n. 95g, mallina Jaywalker. Sukista tuli melkein samanlaiset, kukaan muu kuin minä ei varmaan huomaa, että raidat alkavat kantapohjassa mennä aavistuksen verran eri tahtiin. Mutta olen kyllä itse tyytyväinen. Tosi kivaa lankaa neuloa ja mallikin oli mukava - eteni vauhdikkaasti mutta ei silti ollut sitä tylsää sileätä. Kärkikavennuksiin tein ihan oman sovelluksen - tai mistäs minä tiedän millainen ohjeessa oli, kun se oli niin pitkä, etten edes jaksanut lukea. Ties vaikka siellä olisi samanlaiset kavennukset.

55495.jpg

Jätin sivuista kuviokerroksilla lisätyn silmukan pois, mutta tein normaalin kuvion mukaisen kavennuksen = silmukat vähenivät yhdellä. Lisäksi tein ekan puikon lopussa 2o yht. ja 4. puikon alussa ylivetokavennuksen. Ihan nätti.

Se kuuluisa ikuisuusprojekti. Olen kaivanut sen esiin naftaliinista. Siis tämä paketti (valmis paketti, jossa on langat ja ohje) on ostettu Tampereelta joskus ennenkuin muutin tähän asuntoon, mutta kuitenkin Keuruulla asuessani, eli joko kesällä 2000 tai 2001. Tämä takakappale on ollut valmis tuosta eka kesästä lähtien. Etukappaleen resoria oli tehty n. 1½ cm. Ja siihen tämä oli jumahtanut vuosikausiksi. Sujuvasti vain olen siirrellyt pahvilootaa paikasta toiseen pois tieltä. Mutta nyt aloitan uuden elämän ja teen tämän valmiiksi. Helminalle on luvannut "vahtia" minun edistymistäni ;) Ihan varmasti tulen tarvitsemaan kannustusta ja persuksille potkimistakin!

55500.jpg

Hieman hankala aloittaa - en muistanut yhtään mitä olin tehnyt ja miten. Onneksi puikot oli yhä kiinni työssä, joten tiesin kummilla puikoilla olin tehnyt. Ja viisaasti (kerrankin) olin vyyhtejä keriessäni laittanut jokaiseen vyötteeseen pätkän lankaa tiukasti kiinni - muuten olisin nyt pulassa. Käsialani tuntuu tiukentuneen? Jos nyt olisin aloittamassa ihan alusta tekisin ilman muuta pyöröillä - nurjat kerrokset etenevät nimittäin yhtä nopeasti kuin täi tervassa. Nyt alan aavistella miksi tämä työ on niin sujuvasti välttänyt valmistumisen. Mutta kyllä se siitä. Piru vieköön, se oli kallis paketti!!!