En kiusannut autoa aamulla, vaan ajoitin kävellen lähtöni sillein nätisti, että naapurin oli melkein pakko tarjota kyytiä.... Huomisaamuna on kai pakko kävellä. Ja tänäänkin kävelin kyllä kotiin. Oli itse asiassa ihan kiva kävellä, mitä nyt hengittäminen oli hieman hankalaa. Pakko hengittää koko ajan nenän kautta, eli pakko kävellä suht hitaasti. Jos hengittää vahingossa suun kautta, alkaa ahistaa ja tuntuu keuhkoissa.

Pakkasesta on se hyöty tai ihana puoli, että voin kerrankin käyttää Kaislakerttua ja olla ylpeä siitä :) Ja yhä edelleen kävelen villasukat jalassa pitkin koulun käytäviä. Tänään näin jo yhden lukiolaistytön villasukissa - ehkä tämä muoti leviää?

Sitten se tunnustus. Koska hamsterit (joita seuraan ahkerasti) tuntuvat olevan kovin tehokkaita, ja koska ei lankakauppiaita voi jättää ilman tuloja helmikuun ajaksi, minä olen uhrautunut ;) Tai siis olen ylläpitänyt universumin tasapainoa.

Olen tilannut lankaa. Ensin alesta, Suomesta, johon visani ei jostain syystä kelvannut ja nyt vissiin pitäisi ensin tulla lasku ja sitten langat. En tosin tiedä tuleeko lasku postissa vai netin kautta, kun sitä ei missään lukenut. Toivottavasti alelankoja riittää, tilasin vain yhtä laatua mutta PALJON. Mallikin on tiedossa. Ellen muuta mieltäni.

Olen tilannut lankaa. Myös Suomesta, ei alesta. Tosin näistä ei tule mitään itselle, vaan semmoinen privavaihto... (Juuli, lankasi siis oletettavasti tulevat tässä lähiaikoina). Puhisen innosta päästä aloittamaan herkkää pitsiä, mutta hieman kauhistelen tulevia silmukkamääriä ja langan ohkaisuutta. Onneksi aikataulu on väljä.

Olen tilannut lank.... eikun kirjoja. PALJON. Seuraavan viiden vuoden synttärilahjat on sitten jo ostettu. Ensimmäinen rantautui tänään. Se paljon kehuttu Knitting on the Edge. Ihana. Luin. Huokailin. Ihastelin. Ja yhtäkkiä tuntui, että pää räjähtää. Enhän minä (liki koko eloni kestäneellä käsityökokemuksella) ole kuin hieman riipaissu yhdestä kulmasta koko universumin neulemahdollisuuksia. TAHDON suunnitella ihan itse. Ei ehkä heti puseroa, mutta....

380302.jpg

Huomenna pitää ottaa kamera mukaan työmatkakävelyille. Tämä on tammikuulta.